Følg disse råd hvis du ønsker at komme i form

Et nyt år er startet og mange mennesker ønsker at komme i form. At komme i form kan betyde mange ting. Det kan både betyde bedre kondition, vægttab, en trimmet krop eller måske du ønsker at træne op til noget bestemt som et Marathon, en optagelsesprøve eller lign. Det kan også være at du bare ønsker, at blive en sundere, gladere og stærkere udgave af sig selv. Måske ønsker du mere overskud og energi i hverdagen. Fælles for dem alle er, at der er en række gode råd du kan følge hvis du ønsker at komme i form. Læs dem her, bliv inspireret og følg dem hvis du ønsker at komme i god form nu.

Skrevet d. 14. februar 2020 af
Sponsoreret indhold
Fitness dame
Du har allerede afgivet din bedømmelse.
Vær den første til at bedømme dette indlæg!

Start med at introducere gode og sunde vaner i dit liv

Hvis du gerne vil i form kan det være en god idé gradvist at introducere nye og gode vaner i dit liv. At komme i form kræver disciplin og vedholdenhed og det er derfor en god idé at vænne din hjerne og krop til at følge nye gode vaner, som du ikke må afgive fra. Det kan være ting som at gå i seng og stå op på samme tid hver dag. Minimere dit indtag af usunde ting som junkfood, alkohol og sukker. Begynd at spis overvejende sundere. Sørg for at få din daglige motion, hvad end det er at gå 5 km. om dagen. Løbe eller cykle en tur eller lave let træning i hjemmet. Kontinuitet, disciplin og vedholdenhed er nøgleord til at nå i mål med at komme i form.

Sæt realistiske mål

Lige så vigtigt som det er at være disciplineret og vedholdende når du skal i form, ligeså vigtigt er det at sætte realistiske mål for sig selv. Er du for optimistisk omkring hvad du kan opnå indenfor en given tid, vil du oftest gennem processen opleve at blive skuffet, miste motivationen og i værste fald helt stoppe at arbejde hen mod sit mål. Dine mål må gerne være store, men du skal være realistisk i forhold til den tid det kommer til at tage og det arbejde det kræver, at nå dine mål. Derudover er det vigtigt med tålmodighed og en tro på tingene. Med kontinuitet og vedholdenhed vil du med tiden nå dine mål. Alt for mange stopper for tidligt, fordi de er for utålmodige i forhold til at se de resultater de ønsker.

Brug en personlig træner

Hvis du er ambitiøs med virkelig at komme i god form og du gerne vil holdes til ilden og have udløst dit fulde potentiale, så bør du overveje at få hjælp af en personlig træner til at komme i form. Ved at bruge en personlig træner til at komme i form får du lagt et skræddersyet forløb som passer præcis til den person du er og de mål du ønsker at nå. Med en personlig træner ved din side vil du få professionel rådgivning og sparring undervejs som vil give dig de bedste forudsætninger for at se de resultater du ønsker. Du vil typisk skulle træne sammen med din personlige træner 1-2 gange om ugen og du vil have mulighed for at kunne være i daglig kontakt og træne selv på ugens øvrige dage.

Sørg for, at der er styr på kosten

Kost er ligeså vigtig som træning når det handler om at komme i form. Hvis du prøver at komme i form udelukkende gennem træning vil du oftest ikke se de resultater som du ønsker. Derfor er det vigtigt, at du har styr på kosten. Du kan vælge at følge en kostplan som der passer til de mål du ønsker at realisere. Ved brug af en personlig træner kan du også få grundig kostvejledning løbende gennem dit forløb, som sikrer de optimale forudsætninger for success. Pas på ikke komplicere det for dig selv. Du skal helst ikke være på en for stram kostplan som er svær at overholde og gør hverdagen sur. Det skal være nemt at leve sundt.