Bliv fri for kramper med hydro tabs

Mange mennesker døjer jævnligt med kraftige kramper i benene. En krampe er en muskelsammentrækning som kan føles meget ubehagelig og aldeles smertefuld til tider. Men kramperne kan faktisk reduceres med visse fysiske tiltag samt tilskud i kosten.

Skrevet d. 15. januar 2020af
Sponsoreret indhold
Du har allerede afgivet din bedømmelse.
Bliv fri for kramper med hydro tabs
5 (100%) 2 stemmer

Her får du et par tips til, hvordan du bedst slipper af med de generende kramper.

Hvorfor får vi kramper?

Selvom mange mennesker næsten dagligt døjer med kramper, så er det svært at give et definitivt svar på, hvorfor de pludselige muskelsammentrækninger opstår.

Krammer i benene rammer alle mennesker i alle aldre, også personer med veltrænede muskler. Typisk kan man sige at kramper ofte forekommer hos ældre mennesker, som ikke længere er så aktive. Også mange gravide oplever kontinuerlige problemer med kramper under deres graviditet.

Selvom man ikke kan være helt sikker på hvad der præcist udløser kramperne, så kan man dog se at de ofte forekommer i forbindelse med væskemangel, hård træning eller hvis man har siddet længe i samme stilling.

Har du selv ovenstående problemer, og skal du have hjælp imod kramper – læs PurePower blogindlæg her, og få inspiration til hvordan du forhindrer kramper med elektrolytter.

Få styr på din væskebalance

Skal du selv gøre noget for at komme kramperne til livs, så bør du først og fremmest kigge på din væskebalance, da den spiller en stor rolle for din krops velvære.

Træner du meget, så vil du unægteligt også svede meget og på en varm sommerdag kan svedproduktionen blive ekstra høj. Når du sveder, så afgiver du salte såsom natrium. Er der en ubalance i væske- og saltbalancen, så vil det irritere musklerne.

Sørg derfor for at drikke nok væske, både når du træner og når du ikke gør. I forbindelse med træning kan det være en god idé at tilføje hydro tabs i sin drikkedunk, som indeholder elektrolytter, altså salte såsom natrium, så du kan være sikker på at du får nok natrium i kroppen og derved holder nerveforbindelserne intakte.

Træner du hårdt og sveder du meget, så kan det godt være at du er hårdt ramt af kramper. Overvej i den forbindelse hvordan du arbejder med din væskebalance, og sørg altid for at holde dig hydreret.