Sådan kommer du godt i gang med træningen

Rigtig mange danskere har et ønske om at komme i gang med at træne og dyrke motion efter en lang periode, hvor de har ligget for meget på den lade side. Det kan være, at man har fået en skade og dermed ligget brak i en periode, eller man kan være stoppet med en fritidsaktivitet uden at have erstattet den med en ny. Det kan også være, at man har et brændende ønske om at tabe sig, men uanset grunden kan det være utrolig svært at komme i gang med at træne helt på egen hånd. Derfor kan det være nyttigt at hive en personlig træner ind, der kan sparke liv i træningen og en helt ny livsstil.

Skrevet d. 19. maj 2020 af
Sponsoreret indhold
Du har allerede afgivet din bedømmelse.
Sådan kommer du godt i gang med træningen
5 (100%) 1 stemmer

Det rette mindset er alfa og omega for et succesfuldt træningsforløb

Noget af det sværeste ved at komme i gang med at træne er, at man er nødt til at tænke i anderledes baner. Man skal vænne kroppen til, at træning ikke er en straf, men tværtimod er noget, som man skal se frem til, og det kan tage meget lang tid at få opbygget det mindset og den træningsmoral, der skal til, hvis man vil godt i gang med træningen. Her kan en personlig træner være alle pengene værd, fordi de kan skubbe én lidt udover kanten, så man kan se, at man sagtens kan bunde.

En personlig træner har ofte en god viden omkring, hvordan man motiverer sig bedst muligt til at træne flere gange om ugen, og det er en smittende oplevelse, som virkelig kan give én et nyt syn på træning i det hele taget. Herudover er det motiverende, at man har en personlig træner, der venter på én i træningscenteret – og så er det sværere bare at blive liggende på sofaen og udskyde træningen til en anden dag.

Tilrettelagt træning giver bedre resultater

Et andet aspekt, der kan få folk til at stoppe med at træne, selvom de egentlig er kommet i gang, er manglen på resultater – eller en følelse af utilstrækkelighed. Mange har skyhøje ambitioner om at løfte mange kilo eller løbe lange ture kort tid efter, at de er startet med at træne, og når disse ambitioner ikke kan efterleves, så kan det sætte træningen i stå. Derfor er det vigtigt at have realistiske mål og bygge træningen op på den rette måde, hvis man skal godt i gang med træningen.

Hvis man har mod på det, og allerede har en viden omkring, hvordan man bedst træner, så kan man sagtens tilrettelægge sin træning selv. Der er masser af gode øvelser på internettet, der kan give inspiration, og med lidt flid og tålmodighed skal resultaterne nok komme. Har man omvendt ikke den store erfaring med træningsprogrammer, så kan Fortiusfitness.dk tage dig i hånden og hjælpe dig perfekt i gang med din træning. Hvis dette lyder som noget for dig, så kan du læse mere på Fortiusfitness.dk

Byg langsomt på, så træningen er udfordrende, men ikke umulig

Når man er kommet ind i en god træningsrytme, og faktisk har en lyst til at komme ned og træne, så handler det også om at bygge langsomt på, således at træningen faktisk bliver ved med at være udfordrende. Træning skal være sjovt og svært, men det skal ikke bygges op til noget, der er tæt ved umuligt – og her kan en personlig træner være god at have med på sidelinjen.

En personlig træner er ikke kun til dem, der gerne vil i gang med at træne; de hjælper også mange erfarne motionister med at øge deres træningsmængde i det rette tempo. Når man øger træningen gradvist, bliver det ved med at være udfordrende, og det holder én til ilden, hvis man har en tendens til at slappe lidt for meget af med de samme øvelser hele tiden.